ELDRO24 bezpieczeństwo systemów miejskich
ELDRO24 to specjalistyczna platforma IT dla Smart City wspierająca systemy i urządzenia IoT, która posługuje się procesem cyfryzacji oraz uwierzytelnienia danych poprzez zastosowanie technologii blockchain. Wykorzystując sztuczną inteligencję, umożliwia automatyczne monitorowanie infrastruktury, a także kontrolowanie jakości i terminowości procesu jej utrzymania.

Do kogo kierujemy nasze działania?
Platforma ELDRO24 znajduje szerokie zastosowanie dla monitoringu infrastruktury technicznej w różnych branżach. W związku z realizacją projektów Smart City nasze działania kierujemy przede wszystkim do sektora publicznego.
Korzyści z wdrożenia ELDRO24
Systemy i urządzenia w mieście stanowią infrastrukturę krytyczną – kluczowe znaczenie dla bezpieczeństwa ma zarówno ich sprawność, jak i ciągłość przesyłu informacji do systemów centralnych. Równie istotne jest uwierzytelnianie danych, które dzięki technologii blockchain nie podlegają modyfikacjom z zewnątrz.
Przykładem infrastruktury krytycznej są urządzenia zintegrowane w ITS, np. sygnalizacje świetlne, tablice i znaki zmiennej treści, monitoring i wszelkiego rodzaju urządzenia IoT (Internet of Things).
Cyfryzacja procesu utrzymania infrastruktury poprzez wdrożenie platformy ELDRO24 umożliwia:
- wzrost niezawodności działania urządzeń
integrację urządzeń różnych producentów
- zachowanie standardu utrzymania
automatyzację rozliczeń i analiz
optymalizację kosztów
agregację zbiorów informacji w celu otwierania danych
Obszary współpracy
Kompleksowa usługa serwisu
w trybie 24/7/365
Zajmujemy się dozorem infrastruktury technicznej oraz koordynacją pracy ekip utrzymaniowych. Niezawodność systemów IT oraz urządzeń IoT jest zagwarantowana zdalnemu centrum obsługi zdarzeń monitorującemu awarie i usterki infrastruktury oraz błędy systemów zarządzania.
Na miejsce, w którym wystąpił problem, za pomocą funkcji zdalnego operatora wysyłane są lokalne zespoły techniczne. Dzięki zastosowaniu cyfrowych narzędzi dla IoT kontrakty utrzymaniowe realizowane są z zachowaniem standardów SLA.


Usługa zdalnego centrum monitorowania i obsługi zdarzeń
Świadczymy usługę zdalnego monitorowania zdarzeń, działającą w trybie 24/7/365. Jest to w pełni wyposażone centrum dyspozytorskie, w którym – dzięki specjalistycznej platformie IT – operator ma bieżący podgląd stanu infrastruktury technicznej oraz automatycznie powiadamiany jest o awarii urządzeń czy systemu zarządzania.
Operator reaguje na zgłoszenie, zgodnie z wymogami danego kontraktu, świadcząc usługę wsparcia zdalnego, dzięki czemu nie jest konieczna organizacja takiego stanowiska pracy na terenie realizowanego kontraktu utrzymaniowego.
Utrzymanie zintegrowanych systemów zarządzania ruchem (ITS)
Świadczymy usługę zdalnego monitorowania zdarzeń, działającą w trybie 24/7/365. Jest to w pełni wyposażone centrum dyspozytorskie, w którym operator dzięki specjalistycznej platformie IT, posiada bieżący podgląd stanu urządzeń i systemów w Smart City.
Operator reaguje na automatycznie wpływające zgłoszenia, zgodnie z wymogami danego kontraktu, świadcząc usługę wsparcia zdalnego, dzięki czemu nie jest konieczna organizacja takiego stanowiska pracy na terenie realizowanego kontraktu utrzymaniowego.


Otwieranie danych z funkcjonujących systemów miejskich
Posiadamy doświadczenie w otwieraniu danych z funkcjonujących systemów źródłowych bez wywierania wpływu docelową pracę. Nasz zespół opracował bezpieczną i wydajną architekturę rozwiązania oraz zaimplementował ją produkcyjnie. Odpowiednio odseparowane dane są udostępniane w standardach Datex2 oraz GTFS-RT. Pozwoliło to na umieszczenie określonych zbiorów danych w Krajowym Punkcie Dostępu (KPD) oraz w serwisach Google.
W przypadku ELDRO24 pełni on nie tylko funkcję platformy do zarządzania utrzymaniem infrastruktury, ale również hurtowni danych gromadzącej szereg informacji z urządzeń zintegrowanych w systemie.
Jak zbudowana jest platforma?
Platforma ELDRO24 składa się z dwóch paneli: Panelu Klienta – zarządcy infrastruktury oraz Panelu Operatora – jednostki realizującej kontrakt utrzymaniowy.
Panel Klienta
Funkcjonalności:
- podgląd aktualnego stanu infrastruktury
interaktywny interfejs przedstawiony za pomocą cyfrowej mapy
- dostęp do Dziennika Zgłoszeń
- dostęp do Dziennika Eksploatacji
- raportowanie
- dodawanie zdjęć do zgłoszenia (np. awarii)
aplikacja responsywna na urządzenia mobilne
Korzyści:
bieżący podgląd na zgłaszane awarie i wykonywane prace konserwacyjne z zakresu bieżących napraw
- aktualna informacja o stanie urządzeń
- zautomatyzowane generowanie raportów i analiz
- monitoring realizacji kontraktu – wszelkie czynności operatora są rejestrowane w systemie
- ułatwiony system rozliczania prac i tym samym naliczania kar umownych dla operatora

Panel Operatora

Funkcjonalności:
- automatyczna rejestracja zdarzeń
- ułatwienie dla realizacji kontraktów o różnym zakresie
nadzór nad realizacją prac utrzymaniowych zgodnie z wymogami SLA
- koordynacja prac ekip serwisowych (podwykonawców)
- całodobowy nadzór nad monitorowaną infrastrukturą
- zróżnicowane poziomy dostępu dla użytkowników
- automatyczne generowanie raportów i analiz
- przechowywanie dokumentacji
- ustalenie priorytetów zgłoszeń i ich obsługi
Korzyści:
- całodobowy podgląd na bieżący stan wszystkich urządzeń
- optymalizacja pracy – tworzenie harmonogramów prac konserwacyjnych, prognozowanie zapotrzebowania na ekipy serwisowe
- możliwość określenia priorytetów poszczególnych zgłoszeń
- możliwość szybszego reagowania na awarie/usterki zgodnie z czasami reakcji ustalonymi w kontrakcie z zarządzającym, a w konsekwencji uniknięcia płacenia kar umownych
- możliwość potwierdzenia zarządzającemu wykonania ustaleń i zadań objętych kontraktem
Rozwiązania blockchain w ELDRO24
Dbamy o bezpieczeństwo danych, dlatego wdrożyliśmy technologię technologii DLT (technologie rozproszonego rejestru) i blockchain. Dzięki temu ELDRO TECHNOLOGIE rozwinęły nową funkcjonalność w autorskim systemie ELDRO24, polegającą na zabezpieczeniu przesyłu danych z czujników i sterowników IoT (Internet of Things).
ELDRO24 w chmurze
W ramach partnerstwa z Chmurą Krajową – najbardziej wyspecjalizowanym dostawcą chmury obliczeniowej w Polsce – ELDRO24 funkcjonuje w technologii GCP (Google Cloud Platform). Nasze rozwiązanie wdrażamy w modelu SaaS (Software as a Service), dzięki czemu miasto staje się użytkownikiem usługi, a nie administratorem infrastruktury związanej z systemem. Natomiast skalowalność rozwiązania gwarantuje wdrożenie ELDRO24 w technologii Google Kubernetes Engine.
Zalety modelu SaaS to:
- bezpieczeństwo dostępu oraz przechowywania danych systemu ELDRO24
łatwość użytkowania – wymagany jest jedynie dostęp do przeglądarki internetowej z dowolnej lokalizacji
- stałe miesięczne opłaty abonamentowe
- dostęp do najnowszej wersji oprogramowania bez ingerencji w stanowisko pracy

ELDRO24 w mediach

Konsultacje
Porozmawiajmy co możemy zrobić dla Twojego miasta przy użyciu platformy ELDRO24.
Nasze Artykuły
Jeśli interesuje Cię więcej informacji o ELDRO24, sprawdź nasze artykuły.
Otwarte Dane w świecie nowych technologii, niezmiennie stanowią jeden z głównych tematów rozważanych przez inżynierów. Pomimo postępu wciąż borykamy się z wieloma problemami dotyczącymi udostępniania, bezpiecznego przesyłu czy w końcu ponownego wykorzystania danych przez programistów i obywateli.
ELDRO TECHNOLOGIE nawiązało współpracę z Chmurą Krajową w zakresie usług związanych z korzystaniem i przenoszeniem danych oraz systemów do chmury.
ELDRO TECHNOLOGIE uczestniczy w II etapie projektu INZNAK jako partner technologiczno-wdrożeniowy.